candi borobudur kerajaan di indonesia

PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBACA PEMAHAMAN MELALUI STRATEGI KNOW WANT TO LEARN

heri dwi Amir, Djaelani

Abstract


Abstract: The purpose of this action research is to improve the reading comprehension skill through know want to learn strategy. This research used a classroom action research method with 2 cycles. The research subjects is the fiveth grade student of State Primary School of 02 Tlobo consist of 25 students. Its data were gathered through observation, in-depth interview, documentation, and test. For analyzing data used interactive model of analysis. Result of the analyzing is average score of class in before action is 65,6; in cycle I the average score improves to 69,4; and in cycle II improves to 78,2. Based on the results, a conclusion is drawn that Know Want to Learn strategy can improve the reading comprehension skill for the fiveth students of State Primary School 02 of Tlobo Jatiyoso Karanganyar in the Academic Year 2013/2014.

 

Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan kemampuan membaca pemahaman melalui strategi know want to learn. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas dengan dua siklus. Subjek penelitiannya adalah siswa kelas V SD Negeri 02 Tlobo yang berjumlah 25 siswa. Teknik pengumpulan datanya yaitu: observasi, wawancara, dokumentasi dan tes. Untuk menganalisis data menggunakan model analisis interaktif. Hasil analisis datanya adalah nilai rata-rata kelas pada pratindakan sebesar 65,6; siklus I naik menjadi 69,4 dan pada siklus II naik menjadi 78,2. Berdasarkan hasil penelitian, disimpulkan bahwa melalui strategi know want to learn dapat meningkatkan kemampuan membaca pemahaman pada siswa kelas V SD Negeri 02 Tlobo Jatiyoso Karanganyar tahun ajaran 2013/2014.

 

Kata kunci: strategi know want to learn, kemampuan membaca pemahaman


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Portal Garuda    Google schoolar

 

ISSN: 2337-8786