Komparasi Antara Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Time Token Arends dan Make a Match Terhadap Hasil Belajar IPS Materi Masalah Sosial
Abstract
Abstract: The purpose of this research wastoknowwhichofthelearningmodelthat was better between cooperative learning model Time Token Arends type or cooperative learning model Make a Match type on social learning achievement at material social problem. Basedonthisresearchresultfoundtobs >t(0,025;53) (2,258>2,006) thatsoHo was rejected.Itshowedthattherewassocial learning achievement differentof studentwhowas taughtbycooperative model Time Token Arends type withcooperative model Make a Match type. Theconclusionofthisresearchwasthe cooperative learning model Time Token Arends type more effective than cooperative learning model Make a Match type in social learning in the material social problem.
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui model pembelajaran manakah yanglebih baikantara model pembelajaran Kooperatif tipe Time Token Arends atau model pembelajaran Kooperatif tipe Make a Match pada hasil belajar IPS materi masalah sosial. Berdasarkan hasilpenelitian diperoleh tobs>t(0,025;53)(2,258>2,006), sehingga Hoditolak.Halinimenunjukkanbahwaterdapatperbedaan hasil belajar siswa yang diajar dengan model Kooperatif tipe Time Token Arends dengan model Kooperatif tipe Make a Match. Simpulan dari penelitian ini adalah model Kooperatif tipe Time Token Arends lebih efektif dibanding model Kooperatif tipe Make a Match pada mata pelajaran IPS materi masalah sosial.
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2337-8786