candi borobudur kerajaan di indonesia

PENGUATAN PERENCANAAN PEMBELAJARAN MELALUI LESSON STUDY BAGI GURU SEKOLAH DASAR

Triyanto Suharno

Abstract


Abstract: The purpose of this research is to investigate the readiness of teachers in primary schools in learning planning through the application of lesson study. Data were collected using in-depth interviews and observations. The results showed there is a change of mindset of teachers. The teacher becomes more open, his knowledge of matter and pedagogy increases. Community learning facilitates teachers to devote thoughts and ideas to make effective and efficient planning by prioritizing the process of giving the best to students.
Abstrak: tujuan dari penelitian ini adalah untuk menginvestigasi kesiapan guru sekolah dasardalam perencanaan pembelajaranmelalui penerapan lesson study. Data dikumpulkan dengan menggunakan wawancara mendalam dan observasi. Hasil penelitian menunjukkan ada perubahan pola pikir dari guru. Guru menjadi lebih terbuka,pengetahuan terhadap materi dan pedagogiknya meningkat. Komunitas belajar mefasilitasi guru untuk mencurahkan pemikiran dan ide untuk membuat suatu perencanaan yang efektif dan efisien dengan mengutamakan proses untuk memberi yang terbaik pada siswa.
Kata kunci: Perencanaan pembelajaran, lesson study, guru sekolah dasar


Full Text:

PDF (Indonesian)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Portal Garuda    Google schoolar

 

ISSN : 2337-7054