candi borobudur kerajaan di indonesia

MEMBINA ANAK TINGGAL KELAS SEKOLAH DASAR NEGERI BENDOSARI KECAMATAN GEBANG KABUPATEN PURWOREJO JAWA TENGAH

Wahyuning Sri Andayani

Abstract


Abstract : Wahyuning Sri Andayani. Q.100.100.211. How to Guide Retaining Students in Grade of Bendosari Elementary School, Gebang District, PurworejoRegency.Thesis. Postgraduate Programme of Muhammadiyah University of Surakarta., 2010. The purpose of this research are (1) to describe the strategy in improving children's achievement of retaining students in Grade of Bendosari elementary school, Gebang district, Purworejo Regency. (2) to describe the efforts of the retaining students in Grade of Bendosari elementary school, Gebang district, Purworejo Regency in improving their achievement.This research is a qualitative study conducted in Bendosari elementary school, Gebang district, Purworejo Regency. The techniques in collecting data that are used in this research are observation, interview and documentation. Techniques in data analysis are data collection, data reduction, data presentation, and conclusion. The results of this study are (1) strategies that school used to improve the performance of retaining students in grade begins with the formation coaching team which consist of the principal, teachers, senior teachers, team of experts, and parents of students. Forms of the guidance for retaining students in grade is to find out the problem why they are retained in grade, such as their learning difficulties, less active in the teaching and learning activities, difficult to focus to the lesson, and the influence of friends. Guidance for retaining students in grade is conducted through advising academic, personal social guidance and career guidance.Teachers given extratime(Les).Teachers establish a good communication with parents and the retaining students in grade by home visit. The efforts of retaining students in grade to improve their achievements are by sitting on the front line, giving attention, and by giving excellent service to retaining students in grade
Abstrak : Wahyuning Sri Andayani . Q.100.100.211 . Bagaimana Panduan Mempertahankan Siswa di kelas dari Bendosari SD , Gebang District, PurworejoRegency.Thesis . Pascasarjana Program Universitas Muhammadiyah Surakarta . 2010 . Tujuan dari penelitian ini adalah ( 1 ) untuk menggambarkan strategi dalam meningkatkan prestasi anak-anak mempertahankan siswa di kelas dari sekolah dasar Bendosari , Kecamatan Gebang , Kabupaten Purworejo . ( 2 ) untuk menggambarkan upaya siswa penahan di kelas dari sekolah dasar Bendosari , Kecamatan Gebang , Kabupaten Purworejo dalam meningkatkan prestasi mereka .Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif yang dilakukan di Bendosari SD , kabupaten Gebang , Kabupaten Purworejo . Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara dan dokumentasi . Teknik dalam analisis data adalah pengumpulan data , reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan .Hasil penelitian ini adalah ( 1 ) strategi yang digunakan sekolah untuk meningkatkan kinerja mempertahankan siswa kelas dimulai dengan pembentukan tim pelatih yang terdiri dari kepala sekolah , guru , guru senior , tim ahli , dan orang tua siswa . Bentuk bimbingan untuk mempertahankan siswa kelas adalah untuk mengetahui masalah mengapa mereka dipertahankan dalam kelas , seperti kesulitan mereka belajar , kurang aktif dalam kegiatan belajar mengajar , sulit untuk fokus ke pelajaran , dan pengaruh teman . Pedoman untuk mempertahankan siswa kelas dilakukan melalui konsultasi akademik , bimbingan sosial pribadi dan karir guidance.Teachers diberikan extratime ( Les ) . Guru membangun komunikasi yang baik dengan orang tua dan siswa mempertahankan kelas dengan kunjungan rumah . Upaya mempertahankan siswa di kelas untuk meningkatkan prestasi mereka dengan duduk di garis depan , memberikan perhatian , dan dengan memberikan pelayanan yang terbaik untuk mempertahankan siswa kelas
Kata kunci : panduan , mempertahankan siswa kelas , strategi , upaya siswa


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Portal Garuda    Google schoolar

 

ISSN : 2337-7054